Opetuslupa

Jos opetusluvalla suoritettava ajokortti on ensimmäinen, tulee opetettavan suorittaa ensimmäisen ajokortin suorittajan koulutus (EAS). Koulutus on suoritettava ennen ajo-opetuksen aloittamista. Todistusta suoritetusta koulutuksesta tulee pitää ajo-opetuksessa mukana. Opetusluvalla ajoharjoittelussa on vastuullinen kuljettaja aina opetusluvan haltija.

Opetusluvan myöntää Traficom, mutta hakemuksen vastaanottaa Traficomin palveluntuottaja Ajovarma.

EAS -kurssi

(ensimmäisen ajokortin suorittajan teoriaopetus)

EAS -kurssi sisältyy kaikien ajokorttikurssiemme vakio koulutuksiin, silloin kun asiakkaalla ei ole mitään aikaisempaa ajokorttia. Meillä voit suorittaa kaikki kurssimme joko lähiteoriaopetuksena, etäteoriana tai verkko-oppitunteina.

Etäteoriatunneille tarvitset: vakaan internet -yhteyden, web-kameran ja mikrofonin. Verkko-opiskeluna on seuraavat kielet Suomi, Ruotsi tai Englanti. Valitse itsellesi sopivin vaihtoehto! Laitteiksi kelpaavat älypuhelimesta alkaen lähes kaikki laitteet joissa on kuva ja ääni ominaisuudet.

Opetuksen käytyäsi saat EAS-todistuksen. EAS-todistus pitää olla mukana ajo-opetuksessa sekä teorikokeeseen mentäessä.

RTK -kurssi (riskientunnistamisenkurssi)

RTK-kurssi pitää suorittaa ennen ajokoetta. Kurssiin kuuluvat 4 oppituntia tietopuoleista koulutusta valintasi mukaan (luokassamme, etäteoriana tai verkko-opiskeluna) ja 4 ajotuntia.

Tämän kurssin ajotunnit voit suorittaa kahdella eri toteuttamistavalla 2+2 kursilla ajetaan simulaattorilla2 ajotuntia ja oikealla autolla toiset 2 ajotuntia.

1+3 kurssilla on 1 simulaattori ajotunti 1 ajotunti Riihimäen ajoharjoitteluradalla ja 2 liikenteessä tapahtuvaa ajotuntia.

Ilmoittautumisesta kurssin läpikäymiseen menee aikaa noin 2 - 4 viikkoa. Lisätietoa löytyy "hinnasto ja RTK -kurssi" -sivultamme ja tietenkin voit tarvittaessa soittaa tai poiketa toimistollamme.

Tervertuloa.

Paras startti kaikille teille...