Moottoripyörä, A- kurssit

MP -ajokortti koulutukset

Moottoripyörän ajokorttiluokkia on ovat A1, A2 ja A. A1-ajokortin pystyy suorittamaan 16 vuotiaana. A2 -ajokortin ikävaatimus on 18 vuotta. A -ajokorttiin vaaditaankin sitten jo 24 vuoden ikä.

EAS -kurssi sisältyy kaikien ajokorttikurssiemme vakio koulutuksiin silloin kun asiakkaalla ei ole jotain aikaisempaa ajokorttia. Meillä voit suorittaa kaikki kurssimme joko lähiteoriaopetuksena, etäteoriana tai verkko-oppitunteina. Etäteoriatunneille tarvitset: vakaan internet -yhteyden, web-kameran ja mikrofonin. Verkko-opiskeluna on seuraavat kielet Suomi, Ruotsi tai Englanti. Valitse itsellesi sopivin vaihtoehto! Laitteiksi kelpaavat älypuhelimesta alkaen lähes kaikki laitteet joissa on kuva ja ääni ominaisuudet.

A1 ajo-oikeuden pystyy kahden vuoden voimassa olon jälkeen korottamaan A2 ajokortiksi koulutuksella ilman kuljettajatutkintoa. Lisätietoa löydät A1 >> A2 tämän sivun alaosasta.

A2 ajo-oikeuden voi korottaa A-kortiksi kahden vuoden voimassa olon jälkeen, jolloin ei myöskään 24 vuoden minimi-ikääkään enään noudateta. Toisin sanoen jo pikkaisen yli kaksikymppisenä voi saada A -ajokortin joka oikeuttaa ajamaan kaikkia moottoripyöriä. Lisätietoa löydät A2 > A tämän sivun alaosasta.

Meillä osaavat ja mukavat ajokouluttajat ajavat opetustilanteissa itsekkin moottoripyörällä. Meillä et siis löydä autoilevaa ajokouluttajaa, joka ei voi näyttää itse omalla esimerkillään ajamiseen ja pyöränkäsittelyyn liittyviä asioita. Meidät valitsemalla saat asiantuntevan ja aidosti moottoripyöräilyhenkisen kouluttajan.

Paras prätkästartti kaikille teille...

Tervetuloa mukaan.

A1 -kurssi

4 EAS -oppituntia (haluamallasi tavalla, ei pakollista jos on AM120/AM121 pohjalla)

A2 -kurssi >> ikä 18V

4 EAS -oppituntia (haluamallasi tavalla, ei pakollista jos on jokin aikaisempi ajokortti pohjalla).

A -kurssi >> ikä 24V

A1 korotus A2 ja A2 korotus A

A1 ja A2 -ajokortikortin korottamiseen seuraavaan ajokorttiluokkaan vaaditaan ajokorttilain mukainen koulutus. Kurssiin kuuluvat kaksi oppituntia teoriaopetusta ja viisi tuntia ajovalmennusta. Kurssin ajotunneista 1-2 ajotuntia on MP:n käsittelyä ja loput ajotunnit on liikenteessä tapahtuvaa ajo-koulutusta. Tähän koulutukseen on A2 -moottoripyöränä mukava ja erinomaisen ajotuntuman Honda CB 500 (35kw). A -luokan pyörät ovat Honda 600 F Hornet (72kw) ja Kawasaki Z 800 (82kw) joista voi tietenkin valita mieleisesä vaihtoehdon.

A2 korotuksen voi ajaa myös omalla moottoripyörällä, sen on kuitenkin täytettävä tutkintoajoneuvovaatimus. Omalla moottoripyörällä ajaminen pienentää kurssimaksua, hyvitys on 15% kurssimaksusta.

Meillä mp -koulutuksissa kouluttajamme ajaa mukana omalla moottoripyörällään. Erityisesti korotuskurseilla kannattaa asia todellakin huomioida. Autoileva kouluttaja kun ei omalla ajamisellaan pysty mitään esimerkkiä näyttämään. Tämä kouluttaja-asia ei ole itsestään selvyys kaikilla koulutuksen tarjoajilla!

A1 >> A2 korotuskurssi

2 verkko-oppituntia

485.00 + viranomaiskulut 37.00

Omalla mp:llä -15%