Mopo- AM120 -kurssi

AM120 = Mopo ja skootteri

AM120 -kurssi (kaikki kaksipyöräiset tai kolmepyöräiset mopot)

Ensimmäisenä ja tärkeänä asiana mainittakoon, että aloita mopokurssi ajoissa. Tämä on viimeistään pari kuukautta ennen kuin 15 -ikävuotta tulee täyteen. Silloin ajokorttilupa-asiat, EAS -oppitunnit ja itseopikelu on hyvissä ajoin suoritettu ja pääset teoriakokeeseen jo kuukautta ennen 15 -ikävuoden täyttymistä. Ajotunnit voit aloittaa kun heti kun olet 15 vuotta täyttänyt. Suoritetun teoriakokeen jälkeen voimme myös varata ajat ajotunneille ja käsittelykokeeseen.

Mopokurssillamme on teoriaopetuksessa kuin ajo-opetuksessakin tarjolla ne turvallisen ajamisen perusteet, joita uusi moottoriajoneuvon kuljettaja tulee liikenteessä tarvitsemaan. Kurssiin kuuluvat neljä tuntia EAS -teoriaopetusta. Opetuksemme perustuu nykyaikaisiin menetelmiin ja opetusvälineisiin. Lisäksi saat tarvittavan oppimateriiaalin ja mahdollisuuden netinkautta tapahtuvaaan teoriakoeharjoitteluun.

EAS -kurssi sisältyy kaikien ajokorttikurssiemme vakiokoulutuksiin silloin kun asiakkaalla ei ole jotain aikaisempaa ajokorttia. Meillä voit suorittaa kaikki kurssimme joko lähiteoriaopetuksena, etäteoriana tai verkko-oppitunteina. Etäteoriatunneille tarvitset: vakaan internet -yhteyden, web-kameran ja mikrofonin. Verkko-opiskeluna on seuraavat kielet Suomi, Ruotsi tai Englanti. Valitse itsellesi sopivin vaihtoehto! Laitteiksi kelpaavat älypuhelimesta alkaen lähes kaikki laitteet joissa on kuva ja ääni ominaisuudet.

Ajopuolella suositeltu minimäärä on 3 ajotuntia ajo-opetusta. Ajo-opetuksessa käsittelyopetusta on minimissään 1,5 ajotuntia ja liikenteessä ajamiseen toiset 1,5 ajotuntia. Ajotunneilla keskitymme aluksi mopon perushallintaan. Perushallintaa ovat kaikien hallintalaitteiden oikeanlainen käyttäminen. Kuljettajan sekä mopon yhteisen tasapainon hallinta, oikeanlainen ohjaaminen niin alhaisissa kuin kovemmissakin nopeuksissa. Ja erittäin tärkeätä on, että hallitun ja tehokkaan jarruttamisen perusteet harjoitellaan.

Näiden perusasioiden jälkeen aloitamme ajo-opetuksen liikenteessä. Meidän ajo-opettajakin ajaa itse mopolla ajo-opetuksessa. Opettajan ja ajo-oppilaan välillä on kahteen suuntaan toimiva ja hyvin kuuluva radiopuhelinyhteys. Käytössäsi on myös asianmukaiset ja saateellakin hyvin toimivat ajovarusteet. Ja niitä varusteita ei sitten tarvitse ulkona kiskoa päälle, vaan sitä varten on sisätiloissa oleva pukeutumistila. Keravan Autokoululta löytyy tietenkin myös opetukseen solveltuva ja uudenaikainen mopokalusto. Saat itse tietenkin valita haluatko suorittaa ajotuntisi ja käsittelykokeen skootterilla (automaatti) vai käsikytkin/jalkavaihde (supermoto) mopolla.

Meillä ajokouluttajat ajavat opetustilanteissa itsekkin mopolla. Meillä et siis saa autoilevaa ajokouluttajaa, joka ei voi näyttää omalla esimerkillään ajamiseen liittyviä asioita. Tee järkevä valinta, meillä saat asiantuntevan ja aidosti ajotunneilla mukana mopoilevan kouluttajan.

Tässä linkki HUS:n tutkimukseen mopo-onnetomuuksista.

AM120 -kurssi

1 ajotuntia

1 mopon käyttäminen käsittelykokeessa

Kaikki tarvittava opiskelumateriaali (oppikirja, itseopiskelutehtävät ja teoriakokeen harjoitteluohjelman käyttö).

hinta 199,00 + viranomaiskulut alk. 89.00

lisäajotunti 80.00

AM120 -kurssi

3 ajotuntia